Terug naar overzicht

Boekuwzending.com geeft alle sollicitanten een kans: "Personeelstekort daardoor beperkt"

Boekuwzending.com is dé expert als het gaat om de verzending van pakketten wereldwijd en palletzendingen over de weg binnen Europa. Om een koploper te worden in de logistieke branche heb je nu eenmaal goede medewerkers nodig en om dat voor elkaar te krijgen keken ze bij Boekuwzending.com buiten de gebaande paden. Door samen te werken met medewerkers met een arbeidsbeperking, ‘boekt’ het bedrijf grote successen!

Boekuwzending.com geeft alle sollicitanten een kans: "Personeelstekort daardoor beperkt"

Rik Balder is CGO van Boekuwzending.com: de Chief Glimlach Officer. Want die glimlach, die is heel belangrijk bij het bedrijf. “We vinden het heel belangrijk dat we onze missie uitstralen. Als we de glimlach kunnen bezorgen bij onze medewerkers, dan bezorgen we hem ook vanzelf bij onze klant.’’

Maar die glimlach, hoe tover je die nou op de gezichten van je medewerkers? Rik: “Ons bedrijf heeft een open, platte structuur waarin iedereen gelijk is en iedereen mag meepraten- en beslissen. Medewerkers voelen zich daardoor verbonden met ons bedrijf. Ook als het minder goed gaat zijn we daar eerlijk over naar onze medewerkers toe. Dan merk je juist door die open structuur dat iedereen loyaal is en bereid een extra stapje te zetten.” Ook op de binding van medewerkers zet Boekuwzending.com volop in. Zo worden er regelmatig sporttoernooien en etentjes georganiseerd waar het team met elkaar kan optrekken.

Daarnaast is er ruimte voor ambities van medewerkers om door te groeien. “Twee leden van ons managementteam zijn hier ooit als chauffeur en stagiair begonnen, dus dat is daarvan een sprekend voorbeeld.’’ Rik heeft dan ook een advies voor andere werkgevers: “Als je de tijd neemt om medewerkers op te leiden en ervoor zorgt dat mensen tevreden zijn in hun werk, creëer je loyaliteit en dus een medewerker die voor langere tijd aan je gebonden blijft.’’

“Iedere sollicitant verdient een kans’’

Boekuwzending.com werkt ook samen met AM match om nieuwe medewerkers te vinden. Zo ging chauffeur Hans ook via AM match aan het werk. Dat is volgens Rik een succesverhaal: “Hans is super gemotiveerd en zit hier helemaal op zijn plek. Dat is erg mooi om te zien. Elke keer als we een nieuwe medewerker aannemen hopen we dat het een tweede Hans is.’’

Hij besluit: “Geef mensen die solliciteren een kans. Wij hebben bijvoorbeeld ook AOW’ers en mensen die reïntegreren in dienst. Waar veel werkgevers daar misschien huiverig voor zijn, biedt het ons alleen maar voordelen. Daarmee hebben we tevreden en loyale medewerkers in huis gehaald die lang bij ons bedrijf blijven en ook nog eens de nieuwe aanwas kunnen opleiden. Een win-win situatie dus, die er bovendien voor zorgt dat wij relatief weinig personeelstekorten hebben.’’


Wil je ook lid worden?

Wij streven ernaar om minimaal één netwerkbijeenkomst per maand te organiseren. Deze zijn voor onze leden gratis toegankelijk. Naast netwerkbijeenkomsten, groeiborrels en kennissessies, staan bedrijfsbezoeken, inspiratie- of zakenreizen en eindejaars- of nieuwjaarsrecepties zeker op de agenda. Meld je snel aan via onderstaande button zodat je de eerstvolgende bijeenkomst ook aanwezig kunt zijn.,

Bekijk de event kalender op deze website!

Lid worden

Contact

E-mail naar info@mkbmetropoolamsterdam.nl of bel naar (020) 448 67 20.