Terug naar overzicht

CLIMAA: Gesloten Impact Deals

De Impact Deals, een samenwerking tussen de Gemeente Amsterdam en MKB-Amsterdam, zijn inmiddels gesloten! Dat zijn deals (van zes of twaalf maanden) waarmee wordt gewerkt aan het toekomstbestendig verduurzamen van de organisatie. De ondernemers in kwestie waren vanaf het begin betrokken om zelf in kaart te brengen waar de kansen voor hun bedrijf lagen en hoe die Impact Deal dan ook moest worden vormgegeven. Lees hieronder meer over de acht deals ontwikkeld door tien ambitieuze MKB-ers.

CLIMAA: Gesloten Impact Deals

Hôtes Culture is gespecialiseerd in het werven en uitzenden van personeel binnen de culturele sector. De onderneming wil 10 Amsterdammers met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk helpen. Hôtes Culture zal ook bijdragen aan het versterken van een inclusieve werkcultuur in de museale branche en het culturele veld.

United Repair Centre (URC) wil zowel merken als consumenten stimuleren kleding te repareren als een aantrekkelijk alternatief voor nieuwkoop. De onderneming wil het percentage medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt laten groeien van 50% naar 70% en een Repair Academy opzetten. URC zal 20.000 kledingstukken repareren, wat resulteert in een CO2-reductie van 80.000 kg.

Clean the World is de grootste wereldwijde recycler van ‘amenities’ (zeep en plastic flesjes) in de hotelindustrie. De stichting wil de reductie van 769 kg CO2 (per april 2023) naar 11.535 kg CO2 (per mei 2024) vergroten. Daarnaast wil Clean the World ook inclusieve werkgelegenheid laten groeien van 0 naar 50% door het aannemen van 10 werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Sababa maakt lekker, gezond en verantwoord streetfood geïnspireerd door het Midden-Oosten. De onderneming wil de CO2-uitstoot reduceren met 25% en zet hiertoe onder meer een energiescan in om activiteiten beter in kaart te brengen. Sababa zal ook inclusieve werkgelegenheid realiseren door het aannemen van 3 werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt, waaronder statushouders.

Blue Road Academy leidt via een speciaal ontwikkeld programma nieuwkomers op tot tech-specialisten en helpt ze daarmee aan een baan. Naast meer toegang tot kwalitatief goed onderwijs, streeft de onderneming ernaar haar deelnemers beter voor te bereiden op de arbeidsmarkt en daardoor het percentage alumni werkzaam in Salesforce te verhogen van 49% naar 55%, één jaar na afronding van haar programma.

Breikers, Lease A Bike en BYCS slaan de handen om fietsgebruik onder werknemers te stimuleren door activiteiten zoals het opzetten van een activatie gericht op bedrijven in Amsterdam met maximaal 100 werknemers. Bij een gemiddelde toename van 1 fietsrit per week, betekent dit een reductie van 1,5 kiloton CO2-uitstoot per jaar. Ook de Metropoolregio Amsterdam en MKB Amsterdam hebben de deal ondertekend.

Westergas is waar historische waarde en vernieuwende ideeën samenkomen. De voormalige fabrieksgebouwen, omarmd door het groene Westerpark, zijn een unieke bestemming voor lokale en internationale bezoekers. De onderneming wil 25% reductie restafval in 2023 bereiken door bijvoorbeeld de uitval van plastic herbruikbare bekers bij evenementen van 8,24% naar 3% te brengen en de sociale cohesie in de buurt versterken.

Braspenning Social Works is onderdeel van de Braspenning Groep, een bedrijf dat sinds 1956 (zee)schepen, bruggen, opslagtanks, kranen en andere grote buitenobjecten conserveert. In een bijzonder pilotproject starten deelnemers met een ontwikkelbaan waarbij ze Sportvereniging Blauw Wit opknappen. De onderneming wil inclusieve werkgelegenheid realiseren voor 60 Amsterdammers en het percentage medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt laten groeien van 10,3 % naar 16,3%. Zo snijdt het mes aan meerdere kanten.

Wil je ook lid worden?

Wij streven ernaar om minimaal één netwerkbijeenkomst per maand te organiseren. Deze zijn voor onze leden gratis toegankelijk. Naast netwerkbijeenkomsten, groeiborrels en kennissessies, staan bedrijfsbezoeken, inspiratie- of zakenreizen en eindejaars- of nieuwjaarsrecepties zeker op de agenda. Meld je snel aan via onderstaande button zodat je de eerstvolgende bijeenkomst ook aanwezig kunt zijn.,

Bekijk de event kalender op deze website!

Lid worden

Contact

E-mail naar info@mkbmetropoolamsterdam.nl of bel naar (020) 448 67 20.